Liderul mondial Honda a lansat o nouă tehnologie revoluționară pentru motociclete numită “Honda E-Clutch”.

Destinat motocicletelor cu transmisie manuala, acest sistem automat de control al ambreiajului va oferi o experienta de condus mai confortabila, fara a renunta la controlul autentic de schimbare a vitezelor pe care motociclistii o apreciaza.

Din cu 2024 E-Clutch se regasesste pe doua dintre modelele marcii japoneze, CB650R si CBR650R. 

Noua tehnologie va fi disponibila si pe alte modele din gama, dar pana atunci sa intelegem ce este ambreiajul electronic.

Cum functioneaza?

Honda E-Clutch este un ambreiaj automat controlat electronic care permite schimbarea treptelor fara a mai folosi maneta de ambreiaj, in timp ce schimbatorul de viteze ramane “manual”, adica actionabil la picior.

Motociclistul nu mai trebuie sa apese ambreiajul pentru  schimbarea treptelor nici macar la plecarea de pe loc sau la oprirea motocicletei. Sistemul face totul in mod automat, foarte lin, dar iti lasa in continuare libertatea de a schimba vitezele cum doresti, la orice turatie, neafectandu-ti stilul de condus.

Tehnologia E-Clutch creste gradul de sportivitate  in stilul de mers, de aici si alegerea cele doua modele mentionate mai sus, cu caracteristici mai sportive sau dinamice.

Avantajul principal este  placerea de a conduce o motocicleta, fie ca esti incepator sau experimentat.

Intregul sistem este compact si cantareste doar 2 kilograme,  fiind montat in partea dreapta a motorului, fara a modifica semnificativ forma motocicletei.

Sistemul de ambreiaj si transmisie raman prezente, ceea ce face din E-Clutch un sistem ce poate evolua.

Ambreiajul clasic poate fi folosit normal pentru ca la actionarea manetei sistemul E-clutch va fi evitat si schimbarea vitezelor se va desfasura fara controlul electronic.

Pentru revenirea lui in functiune trebuie avut in vedere ca sunt necesari anumiti timpi de reactie - mai putin de o secunda in turatii inalte si  aproximativ 5 secunde la viteze mici.

Sistemul E-clutch va aduce un plus de siguranta in orice conditii de trafic, conditii meteo sau stil de mers, chiar si in cazul pilotajului sportiv.

E-Clutch devine activ din momentul in care ai pus contactul, iar sistemul este pregatit ca motocicleta sa plece de pe loc sau sa stationeze la ralanti, chiar daca pilotul a selectat deja treapta de viteza, astfel motocicleta devine mult mai usor de utilizat, iar pilotul poate sa se bucure de beneficiile ambreiajului electronic, mai ales in cazul rulajului urban, acolo unde opririle si pornirile de pe loc sunt frecvente.

In concluzie: Honda E-Clutch permite schimbarea lina a treptelor, atat inferioare, cat si superioare, plus pornirea de pe loc extrem de lina, fara a necesita utilizarea manetei de ambreiaj.